Цитата:
Сообщение от skvazh
Я же писал, что ошибка "пропуски зажигания во 2 целиндр" ( код Р0302). Причина либо форсунки, либо свечи, либо катушка, либо проводка, либо давление в цилиндре. Все проверил все работает, поэтому и пишу здесь, может кто еще что-то подскажет.
|
Ошибку лучше считывать в кодах Рено. И техноты по своей машине.
С общепринятой кодировкой OBD могут быть различия. Если остановиться на
расшифровке по OBD, то:
P0302-CYLINDER #2 MISFIRE
When Monitored: Any time the engine is running, and the adaptive numerator has been successfully updated.
Set Condition: When more than a 2% (2.5% LEV) misfire rate is measured during two
trips, or with a 10% to 30% misfire rate during one trip.
POSSIBLE CAUSES
MIS-FIRE CONDITIONS NO LONGER EXIST
FUEL SYSTEM PROBLEM
SECONDARY IGNITION OR MECHANICAL PROBLEM
ERRATIC CAM/CRANK SENSOR SIGNALS
ENGINE MECHANICAL PROBLEM
OTHER POSSIBLE CAUSES FOR MIS-FIRE
Алгоритм поиска причины приводить не буду, это целая статья на три страницы А4.
Там только возможных
MECHANICAL PROBLEMS целая куча:
Check for any of the following conditions/mechanical problems.
ENGINE VACUUM - must be at least 13 inches in neutral
ENGINE VALVE TIMING - must be within specifications
ENGINE COMPRESSION - must be within specifications
ENGINE EXHAUST SYSTEM - must be free of any restrictions or leaks.
ENGINE PCV SYSTEM - must flow freely
TORQUE CONVERTER STALL SPEED - must be within specifications
POWER BRAKE BOOSTER - no internal vacuum leaks
FUEL - must be free of contamination
FUEL INJECTOR - plugged or restricted injector; control wire not connected to
correct injector
Are there any engine mechanical problems?
Yes ! Repair as necessary.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5.
No ! Test Complete.